وقت النداء

طرق الاتصال

عنوان

چگونه طراحی سایت شخصی، به گرفتن تیک آبی کمک می‌کند؟

وقتی اسم شهرت به گوشمان می‌خورد، ذهنمان به‌‌ سمت انجام کارهای خاص و خارق العاده می‌رود، یا اینکه فکر میکنیم برای مشهور شدن و ظاهر شدن با نام خودمان در نتایج اولیه‌ی جستجویِ گوگل باید حتما چهره ای برجسته، بازیگر یا خواننده باشیم و یا هزینه ی چشمگیری را برای این کار بپردازیم. آیا تا به حال برای ایجاد شهرت و حضور با نام شخصی خودتان در نتایج جستجوی گوگل قدمی برداشته اید؟ در ادامه‌ی این مقاله به بیان راهکارهای برند سازی شخصی یا موضوعات مرتبط با Personal Branding در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

وب سایت شخصی چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

ایجاد یک وب سایت شخصی اولین قدم برای ایجاد برند شخصی شما، به حساب می‌آید. در مورد نکات‌ انتخاب نام دامنه برای سایت مفصل صحبت کردیم، اما برای یک وب‌ سایت شخصی، بهتر است نام دامنه، اسم خود شخص (تاحد امکان بدون حروف تکراری و آندرلاین _ و خط تیره – و عدد) باشد. این سبک از وب سایت در طراحی نیازی به ورود، ثبت نام و پیچیدگی‌های معمول را ندارد و معمولا دارای ۳ صفحه کلی میتواند باشد. صفحه اول شامل توضیحاتی درباره خودتان حاوی عکس و متن و فعالیتها و رزومه کاری پویا (قابل آپدیت و تغییر) و صفحه دوم حاوی مقالات یا وبلاگ شخصی و صفحه سوم راه‌های تماس‌ با شما و شبکه‌های‌ اجتماعی رسمی شما می‌تواند باشد. در این نوع وب سایت شما میتونید به سادگی وارد پنل مدیریتی وبسایت خودتان شوید و در محیطی مشابه Word نسب به انتشار مقالات جدید در هر زمان اقدام کنید.

مزایای داشتن یک وب سایت شخصی

سایت شخصی به شما هویت و اعتبار خاصی می‌دهد و شما را در دید مخاطبین برجسته تر میکند. اگر شخصی از روی کنجکاوی و یا کسب اطلاعات، اسم شما را گوگل کرد، در صورتی که وب سایت شما بهینه‌سازی و سئو شده باشد، حضور نام شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، در حوزه ایجاد یک برند شخصی بسیار سودمند خواهد بود. ایجاد برند شخصی مزایای زیادی به همراه دارد… شروع ارتباطی خاص و کاملا مستقیم در محیط وب سایت شخصی و منحصر به‌ فرد همراه با طراحی و دیزاین دلخواه و منحصر به فرد شما با مخاطبین خودتان تجربه ای به‌ یادماندنی محسوب می‌شود. از مزایای داشتن یک وب سایت شخصی میتوان به طراحی کاملا اختصاصی اشاره کرد. علاوه بر این برای سئو کردن آن به راحتی میتوانیم از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو استفاده کنیم و با کلمه کلیدیِ نامِ خودمان جزو نتایج اولیه گوگل باشیم. این در حالی هست که در بقیه پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، اصلا سئو کردن روی کلمه مورد نظر مقدور نیست یا در اینستاگرام جز در قسمت بیوگرافی نمیتوانید لینک دهی دیگری داشته‌باشید و باید تابع الگوریتم‌های از پیش تعیین شده‌ی آنها باشید.

چگونه طراحی سایت شخصی به گرفتن تیک آبی کمک میکند؟

building personal website

داشتن وب سایت شخصی در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توئیتر نکته مثبتی در دریافت تیک آبی یا اصطلاحا Verify شدن محسوب می‌شود.البته گرفتن تیک آبی اینستا گرام و گرفتن تیک آبی توئیتر، نیازمند طی مراحلی خاص و پیچیده ای برای احراز هویت شماست. لازم به ذکر است که برای Instagram هیچ تضمینی وجود ندارد که درخواست شما مبنی بر دریافت تیک آبی تائید شود، مگر اینکه به تشخیص کارشناسان اینستاگرام شما از شهرت و ردپایی کافی در گوگل برخوردار باشید. نشان‌آبی اینستاگرام تنها برای افرادمشهور، شخصیت‌های عمومی، برندهای جهانی یا اشخاصی که نام تجاری دارند، رزرو و ثبت می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که اینستاگرام در صفحات راهنمای خود برای درخواست تیک‌آبی درج کرده است، تایید صحت اکانت، تنها در حالتی انجام میشود که اکانت، منحصر به فرد، کامل و برای سایر مخاطبین قابل توجه باشد. همچنین اینستاگرام تاکید دارد که اکانت تعداد فالوور بالایی داشته‌باشد. در این بین، داشتن وب سایت شخصی و درج اکانت اینستاگرام و شبکه های اجتماعی شما در سایت شخصی خودتان، نکته ای مثبت و احتمال را برای تایید احراز هویت شما و گذر از این مرحله افزایش می‌دهد. همچنین سایت شخصی، قدمی مثبت برای تبدیل شدن به یک چهره سرشناس و درج نام و مشخصات شما در دانش‌نامه آزاد ویکی پدیا و حضور در نتایج ویژه جستجوی‌گوگل google knowledge  (دانش‌نامه‌گوگل) هم محسوب میشود.

دانش نامه گوگل چیست؟

ویکی نالج

مهم ترین وظیفه گوگل، نمایش بهترین و دقیق ترین نتایج به کاربران خود است. ساخت پنل دانش گراف دانش گوگل یا همان گوگل‌ نالج (Google knowledge graph) یکی از خدمات گوگل در این راستا است.این سرویس در سریع‌تر پیداکردن جواب کاربران در نتایج و درنتیجه افزایش اعتماد کاربران به گوگل کمک میکند. گراف دانش گوگل که اغلب در نتیجه جستجوی نام افراد، برندهای معروف، حیوانات، رویدادها و… نمایش داده میشود، حاوی اطلاعات مهم و جمع آوری شده در مورد موضوعات مختلفی است که به دفعات بالا، افراد در موردشان جستجو میکنند.منبع گوگل برای پیدا کردن وجمع آوری چنین اطلاعاتی، سایت‌های معتبر همانند ویکی پدیا یا درج و تائید توسط کارشناسان انسانی است. ایجاد دانش‌ نامه‌ گوگل همانند احراز هویت برای تیک‌آبی، نیاز به گذراندن مراحل خاصی دارد. در نهایت اگر نام شما در گوگل‌نالج به ثبت برسد، پس از جستجوی نامتان، در ابتدای صفحه،نام، بیوگرافی‌، اطلاعات‌و سوابق خود که در آن ثبت کردید، به شکل فوق خواهید دید.

با تیک آبی، جریان ساز باشید

 همانطور که قبلا اشاره شد، داشتن وب سایت‌ رسمی برای افرادِ خاص مثل خواننده‌ها، بازیگران، هنرمندان، اینفلوئنسرها، نویسندگان، اساتید و هرشخصی که تمایل دارد ردپایی از جستجوی نامش در گوگل یافت شود، مناسب است.گاهی هم افراد خلاق از این روش برای ارائه رزومه بصورت آنلاین و یا درج‌مقالات و کتاب و مستندات شخصی و حتی دل‌نوشته‌های خود استفاده میکنند که با انتشار این صفحات در وب سایت رسمی خودشان به برند شخصی خود اعتبار می‌بخشند. همچنین در فضایی‌که شاید استفاده از شبکه های اجتماعی تحت سیاست‌های رفتاری یا قوانین، محدود شده باشد، این نوع وب‌سایت میتواند رسانه ای برای بیان افکار، نظرات و موضع گیری‌های شخصی شما باشد که درنتیجه‌ی این کسب اعتبار و برندسازی شخصی، میتوانید براحتی جریان ساز باشیدو در راستای کلام شما در حوزه ای که شناخته شده و برند هستید، مانند حوزه رمزارزها، اقتصاد دیجیتال، مبانی‌تربیتی، روانشناسی و… تصمیم‌های مهمی گرفته‌ شود و اتفاقات مهمی رقم بخورد. 

برای مثال شخصی موثر در فضای مجازی مانند آقای ایلان ماسک بعنوان پیشرو در زمینه‌ی فناوری اطلاعات بویژه ارزهای دیجیتال را درنظر بگیرید، حال اگر این فرد، در رسانه شخصی مجازی خودش اعلام کند “الان تصمیم گرفتم روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم” در دنیای واقعی ارزش ارزهای دیجیتال بالا رفته و مردم به این حوزه گرایش پیدا میکنند، همانطورکه او چندین بار در مورد میم‌کوین‌ها توییت کرده‌ است، که به طور قابل توجهی به افزایش قیمت آن به 0.402 دلار کمک کرده است، یعنی افزایشی 83 برابری نسبت به سال‌های گذشته!

مخلص کلام

در این مقاله اشاره شد که چگونه رسانه‌ها می‌توانند در فضای مجازی به افراد اعتبار و شهرت بدهند و راهکارهایی در این‌زمینه نیز ارائه شد. رسانه‌ها میتوانند واقعیت را تحریف کنند و همانطور که می‌دانید، قویترین رسانه جهان امروز رسانه‌ها اینترنت است. در انتها اگر طاقت شنیدن حقیقتی را دارید لازم است بگوییم که اگر امروزه در هر زمینه ای بخواهید حرفه‌ای و کاریزماتیک باشید صرفا لازم نیست در آن زمینه فوق تصور باشید، تنها کافی است که ردپای مناسبی از خودتان در گوگل به جای بگذارید و عنوان بهترین را در گوگل به خود اختصاص بدهید. واقعیت این است که برای توانمند بودن لازم نیست توانمندترین باشید بلکه باید بازتاب خودتان در رسانه‌ها و اذهان عمومی را به این شکل و با این عنوان تقویت کنید که این موضوع، اهمیت برندسازی شخصی و تاثیر آن در انعکاس شما و مهارتتان در رسانه‌ها را بیان میکند. اگر گوگل در نتایج بگوید شما بهترین طراح وب سایت هستید چه کسی می‌تواند بگوید اینطور نیست ؟ 🙂

گروه دیجیتال فریم لوگو

مجموعة فريم الرقمية في الشبكات الاجتماعية

الوصول السريع

معلومات الشركة

برج الساعة في ديرة - مبنى مكاتب - دبي

شركاء

مؤسسة زحزح لخدمات إدارة المشاريع

الوصول السریع

طرق الدفع

© ٢٠٢۴ | التصميم والتطوير مع ❤️ بواسطة مجموعة فريم الرقمية

العربيةفارسیEnglish